Így vezényelj le egy kreatív pályázatot megbízóként

headway-5qgiuubxkwm-unsplash.jpg

Ha pályáztatnál egy lógótervet vagy webdesignt és szeretnéd tudni, hogy mire kell odafigyelned megbízóként ahhoz, hogy egy sikeres kreatív pályázatot bonyolíthass le, akkor ez a cikk neked szól! Alapvetően több cél hajthat egy vállalkozót ha azt tervezgeti, hogy kreatív pályázatot indít. Nagyobb cégeket elsősorban PR szempontok vezérelnek, de általában minden esetben a minőségi marketing eszköz kézhezvétele a cél. Külföldön ennek nagyobb kultúrája van, mint itthon nálunk. Nemzetközi viszonylatban a 99designs az egyik legfelkapottabb oldal. Magyar viszonylatban pedig ilyen a Kreanod. Ha nemzetközi oldalon indítasz pályázatot, akkor szükséged lesz némi angoltudásra, hogy a brief mindenki számára egyértelmű legyen.

Ezeken az oldalakon rengeteg kreatív szakember van jelen, profik és szárnypróbálgató lelkes kezdők egyaránt. Nem utolsó szempont a pénzdíjazás, de itt sokkal inkább a tapasztalatszerzés az igazi motiváció. Ezeken a helyeken bizonyos szakmai kritériumok által megszűrt, válogatott közösség van jelen, ahol az alkotófolyamat egy specializálódott körben zajlik. A hatékony és eredményes pályázat érdekében te is jelentősen hozzá tudsz járulni néhány tanács megfogadásával:

Írd meg részletesen a pályázati briefet!

Minél pontosabban megfogalmazod, hogy mit szeretnél, mi a célod a pályázattal, annál jobban fognak hasonlítani a beérkező munkák az elképzelésedhez. Ne hagyj ki egy pontot sem a briefben, mindegyiket töltsd ki! A designerek, grafikusok akkor tudnak a legjobban teljesíteni, ha minél határozottabb elképzeléssel állsz elő. Senki nem tudja nálad jobban, hogy miért van szükséged arra a weboldalra vagy logóra. Térj ki a célcsoportod jellemzőire minél részletesebben! Egy webdesign megtervezésénél kulcsfontosságú kérdés, hogy kinek készül pontosan a weboldal. Egy ilyen projekt számodra is hasznos és kreatív folyamat. Más szemszögből tekinthetsz a vállalkozásodra, jobban megismerheted és nagyon sok inspirációt adhat a jövőre nézve. Mielőtt vizuálisan is testet öltene a márkád, megfogalmazod a vállalkozásod fő célját és a közvetíteni kívánt üzenetet.

Írj véleményeket és pontozz!

Ne hagyj szó nélkül egy projektet sem! Ez olyankor nehéz feladat, ha sokan pályáznak és nem folyamatosan követed nyomon az eseményeket. Ilyenkor bele kell vinned egy rendszert, hogy mindenkinek aktuálisan tudj válaszolni. Számodra is hasznos, ha minél hamarabb értékeled a munkákat, hiszen így felgyorsíthatod a folyamatokat. Nem kötelező a pályázat során véleményezni a munkákat, de nagyon motiváló tud lenni, és jó benyomást keltesz magadról is. Ne féltsd őket! Ha nem tetszik egy munka, azt határozottan kell jelezned egy véleménnyel, vagy egy pontszámmal! Mindenki azért van ott, hogy fejlődjön, kilépjen a komfortzónájából, próbára tegye magát. Sokszor lehet tapasztalni a pályázatoknál, hogy a megbízók nem pontozzák a munkákat. A végén begyűjtik a végeredményeket és kiválasztanak egyet, a győztes pályamunkát. Ennyi. A pályázók komoly energiákat tesznek egy-egy projektbe, amit tisztelni kell és illik pontszámot adni még akkor is, ha nem tetszik a beadott munka.

Hosszútávra tervezz!

Nagyon jó lehetőséget biztosítanak az ilyen oldalak a kapcsolatok kialakítására. Rengetegen vannak fent megbízói oldalról és alkotói oldalról egyaránt. Ha nyitott vagy, akkor hosszú távú együttműködések is kialakulhatnak a későbbiekben, egyszerre akár több is. Ha több pályázatot indítasz, a tervezők számításba vehetik az előző projekteknél tapasztaltakat: mennyire voltál kommunikatív, mennyire volt gördülékeny a projekt. Lehet, hogy számodra ezek a dolgok magától értetődőek, de nem ez a jellemző általában. A legtöbb alkalommal a megbízók nem vesznek részt a munkafolyamatban és nehezen kommunikálnak. Későn válaszolják meg a kérdéseket, nem pontosítják a briefet és sokszor elmaradnak a privát egyeztetések is. A pályázók ezekből tudják, hogy jó irányba indultak-e, vagy valamin változtatniuk kell.

Ha látják a résztvevők, hogy elkötelezett vagy és folyamatosan jelen vagy a projekt során, sokkal többen fognak részt venni a pályázatodon. Ezeket betartva kialakíthatsz egy jó benyomást magadról és a vállalkozásodról. Ha később visszatérsz ezekre az oldalakra, a pályázók már eleve pozitívan fognak hozzád viszonyulni.

Kép: HeadwayUnsplash

Címkék: pályázat