Az értékes szövegírás elengedhetetlen egy sikeres weboldalhoz

glenn-carstens-peters-npxxwgq33zq-unsplash.jpg

Ahhoz, hogy sikeres online marketinged legyen, és vevőket szerezz az internetről, elengedhetetlen az értékes szövegírás! Azt látom, hogy sokan alábecsülik a tartalommarketing jelentőségét, pedig ez a kulcs ahhoz, hogy jó weboldalad legyen! Ha vállalkozó vagy és üzletszerzés céljából vagy jelen a neten, akkor sarkalatos pont, hogy ki írja meg a szövegeidet. Amikor kapcsolatba kerülsz a célcsoportoddal, akkor a szövegeddel találkoznak először, vagyis ezzel teszed meg az első benyomást a vállalkozásodról, magadról.

Alapvetően sok minden múlik egy szöveges tartalom sikerességén, hogy azt a látogatóid és a keresőmotorok is egyaránt szeressék. Hiába felel meg a szöveged a SEO szabályoknak, ha az olvasóid nem kedvelik az írásaidat! Elsősorban nem a Google robotjainak készülnek a tartalmaid, hanem a leendő vásárlóidnak, ügyfeleidnek. Ennek ellenére nem elég csupán annyi, hogy ismered a célközönségedet, mert ettől még nem leszel marketing szövegíró. A minket körülvevő reklámzaj és az ebből kialakuló reklámvakság hatására egyre nagyobb a jelentősége a tartalommarketingnek. Ennek alapja a rád jellemző kulcsszavakkal megírt releváns szöveges és minőségi vizuális tartalmak. Célja bevonzani a célcsoportodba tartozó embereket, elkötelezetté tenni őket, hogy aztán a kosarukba landoljon a terméked/szolgáltatásod.

A jó szövegírás felkelti az érdeklődést, informál, cselekvésre késztet.

Ma már annyira hozzá vagyunk szokva a profi értékesítői szövegekhez, a minőségi marketingszövegíráshoz, hogy ha nem érezzük bennük a hitelességet, a profizmust, akkor semmilyen cselekvésre buzdító hatása nem lesz az egésznek. Ha a honlapod szöveges tartalmai nincsenek összhangban és koncepció nélkül próbálod átadni az üzeneted, akkor a célközönség számára érdektelen leszel és unalmas. Pedig nagy valószínűséggel nem ezt a hatást szeretnéd elérni. Ezért a jó honlapszöveg kulcsfontosságú a hatékonyan működő online marketing érdekében. Az összes tartalomtípus közül ez az egy, amit nem tudsz kikerülni. Függetlenül attól, hogy mennyire egyszerű vagy összetett a marketing stratégiád, a szövegírást senki sem tudja megúszni, mert mindenhol jelen van: a honlapokon, a közösségi médiában, a hirdetésekben. Értékes tartalmat gyártani nem könnyű de nem lehetetlen. Ha azon gondolkozol, hogy magadra vállalod a szövegírói szerepet, tarts szem előtt néhány fontos szabályt:

Tudd, hogy kinek írsz!

Fontos, hogy tudd kinek szól a terméked/szolgáltatásod, milyen kommunikációs szokásaik vannak, mi az amire felfigyelnek, mi foglalkoztatja őket. Ha nem találod el a stílusukat, érdeklődési körüket, hiába hasznosak a tartalmaid, nem fogják őket elolvasni. Van egy dolog, ami minden célcsoportban közös: nem érdekli őket sem a cégtörténeted, sem az, hogy milyen iskolákban végeztél, de még a termékeddel kapcsolatban sem érdekli őket minden. Egyedül az érdekli őket, hogy hogyan tudnád megoldani a problémájukat, hogyan tudsz rajtuk segíteni, könnyebbé és élvezhetőbbé tenni az életüket. Éppen ezért, a túlgondolt megfogalmazástól erőltetett benyomásuk lesz rólad, amitől unalmas és mesterkélt lesz a szöveged.

Mindig az lebegjen a szemed előtt, hogy az adott írás milyen igényt fog kiszolgálni. Miért lesz hasznos ha elolvassák a szövegedet. Mivel lesznek ők többek, ha a te tartalmaidat fogyasztják. Fókuszálj a lényegre, éreztesd, hogy te pontosan tudod mit éreznek és mire van szükségük. Szimpatikussá válsz azáltal, hogy érthetően, egyszerűen beszélsz a lényegről és nem vagy mesterkélt. Tartsd szem előtt a fő üzenetet, amit mindenképp át akarsz adni a látogatóidnak! Az időhiány és a "mindent most akarok" szemlélet a tartalomfogyasztást is meghatározza. Ugyanakkor ha valóban érdekli őket a témád, akkor el fogják olvasni a tartalmat mindentől függetlenül.

Nem mindegy, hogyan írsz a weben!

Nem mindegy az adott csatorna sem, amire készül a tartalom. Másképp olvasunk el egy blogbejegyzést és egy újságcikket. A weben szkenneljük a szöveget, így nagyon fontos, hogy szépen tördelt, olvasható és látványra ízléses legyen a tartalom. Legyenek kiemelések a szövegben, hogy elsőre is eljusson a lényeg az olvasóhoz. Használj jó minőségű képeket, amik felkeltik a figyelmet. Ezek mind hozzájárulnak a jó felhasználói élményhez. Egy újság elbírja a bonyolultabb, többsoros mondatokat, de az online közeg már kevésbé szereti. Arra a kérdésre, hogy milyen hosszúságú szövegeid legyenek nincs konkrét válasz. Mindig annyi legyen, amennyit elbír az adott téma. Nem feltétlen kell 5 oldalas szövegeket írni, ha a lényeg belefér 3 oldalba is.

A legfontosabb dolog a szöveged címe! Ezen áll vagy bukik az, hogy rákattintanak-e a tartalomra az olvasók. Mindig írj több címsort (5-10 legalább legyen) és ezek közül válaszd ki a legjobbat. Többen olvassák el a címet, mint ahányan kattintanak, ezért már a címben utalnod kell arra, hogy mit fog olvasni az olvasó. Legyen benne a kulcsszó, minél előrébb. Ígérj neki valamit, tegyél fel egy kérdést, amire választ adsz a szövegben. A címsornak egyetlen célja van: hogy az olvasó elolvassa a következő mondatot.

Ha te írod a szöveget, akkor minden alkalommal mutasd meg valakinek, aki átolvassa! Ilyenkor kijönnek az apróbb nyelvtani, helyesírási és fogalmazási hibák. Nincs rosszabb annál, mint amikor egy vállalkozó szövegei hemzsegnek a nyelvtani hibáktól. A tartalmaiddal magadat képviseled. Téged és a vállalkozásodat ítélik meg ezen keresztül.

Ma a szövegírás a legfontosabb olyan eszköz, ami ingyen generál forgalmat a weboldalakra. Vagyis mégsem ingyen, mert pénz helyett rengeteg idődet fogja elvenni, főleg az elején. Mert más szemléletet kíván egy marketingszöveg megírása, mint válaszolni egy üzleti megkeresésre. Mire kialakul benned egy attitűd, egy rutin, az bizony idő. Viszont megéri belefektetni az időt, mert egy jól működő tartalommarketing csodákra képes. Törekedj arra, hogy minőségi szöveges tartalmaid legyenek! Ha ez egyedül nem sikerül, akkor keress meg egy szövegírót, aki segíteni fog ebben és átvállalja a feladatot.

Kép: Glenn Carstens-PetersUnsplash